Loved You First - Chapter 27

Rosblad var utspridda lite överallt på golvet, rosor låg utspridda vi varje tänt ljus. Säng lakanen var i en mysig röd färg och jag och Harry hade nyss varit på middag ute. Vi hade dansat in genom lägenheten och det hade hettat till. Kyssarna var hårda och passionerade. Harrys läppar började kyssa min hals och jag drog min händer igenom hans lockiga hår. Jag stönade lågt. Jag kunde känna ett leende sprida på Harrys läppar innan han hårt tryckte sina läppar mot mina. Kläder for av och vi var snart i sängen. Precis när mina trosor skulle av och Harry skulle lägga sig på mig, for dörren upp. Jag skrek gällt till och puttade bort Harry innan jag drog upp täcket. Den romantiska och sexuella stämningen var som bortblåst. Mina grönblåa ögon mötte de blågråa ögonen som var fulla av tårar. 
- Niall, mumlade jag. 
Han tittade ner på sin fötter. Den stela och pinsama stämningen höll i sig. Efter ett få sekunder tittade Niall upp. Men inte på mig, utan på Harry. 
- You fucking bastard. You promised! Skrek han innan han vände på klacken och sprang därifrån. 
Det blev helt tyst i huset och jag började tänka igenom det som nyss hänt. Plötsligt kände jag ett par läppar mot min hals. 
- Harry stop..
- What is it? 
- What did Niall talked about? Frågade jag. 
- Nothing babe, sa han och log. 
Jag reste irriterat på mig och började sätta på mig kläderna. 
- Erica! What are you doing? 
- I'm gonna talk to Niall. 
- Why? 
- Cause he is hurt and I dont want to be the reason why, sa jag och knäppte  min klänning innan jag började gå mot dörren. 
- If you go out of that door, I'm gonna be hurt and it will be beacuse of you! 
Jag ryckte till. Vände på huvudet och stirrade på honom. Han nickade stolt. Han skulle inte vinna det. Jag hade gjort så mycket för Harry. Valt bort så mycket saker, så många människor. Jag hade valt bort min bästaste bästavän. Jag var hellre hjärtekrossad än att låta Niall vara det. Jag knöt mina nävar och gick ut från rummet med snabba steg. Väl i hallen hörde jag hur Harry skrek till av frustration och slog näven i väggen. Jag ryckte till av räddsla men tog ändå på mig mina skor och sprang mot Nialls lägenhet. Louis, Zayn och Liam satt där vid köksbordet. Liam skulle precis säga något men jag orkade inte chit chatta. Jag måste få tag på Niall! 
- Where is Niall? Frågade jag snabbt. 
Louis tittade på mig länge men sa inget. Jag harklade mig irriterat. 
- He is not home, sa Zayn tillslut. 
Jag suckade och drog upp telefonen. Inga meddelanden. 
- Do you know where he can be? Sa jag med panik drypande i rösten. 
- You know where he is, sa Liam. 
Jag slängde en irriterad blick på Liam och Zayn och Louis innan jag sprang ut ut lägenheten. Vart skulle jag gå? 
--------------------------------------------------------------
Förlåt för ev. stavfel. Hinner inte kolla igenom texten. 

+2 kommentarer till kapitel 28. 
Puss 

Kommentarer
Postat av: Erica

Omg skiiiiitbrreaaaa Yar!!! 😍😍😍😍 love love love

2013-12-15 @ 10:05:02
URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: Alice

Jättebraaa! Längtar redan till nästa del!
Kan inte Erica och Niall bli tillsammans nån gång? Pls..

2013-12-15 @ 23:53:49



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback