Loved You First - Chapter 28

PREVIOUSLY:
Väl i hallen hörde jag hur Harry skrek till av frustration och slog näven i väggen. Jag ryckte till av räddsla men tog ändå på mig mina skor och sprang mot Nialls lägenhet. Louis, Zayn och Liam satt där vid köksbordet. Liam skulle precis säga något men jag orkade inte chit chatta. Jag måste få tag på Niall! 
- Where is Niall? Frågade jag snabbt. 
Louis tittade på mig länge men sa inget. Jag harklade mig irriterat. 
- He is not home, sa Zayn tillslut. 
Jag suckade och drog upp telefonen. Inga meddelanden. 
- Do you know where he can be? Sa jag med panik drypande i rösten. 
- You know where he is, sa Liam. 
Jag slängde en irriterad blick på Liam och Zayn och Louis innan jag sprang ut ut lägenheten. Vart skulle jag gå?
 
                                                     ***

Zayn's bil. 

Vart skulle jag gå någonstans? Vart skulle jag kunna hitta Niall någonstans? Jag tittade mig omkring i lägenheten innan jag grabbade tag om zayns bilnycklar och gick ut ur huset och till hans bil. Jag klickade på öppna knappen och bilen låstes upp. Jag öppnade bildörren och satte mig ner i bilen samtidigt som jag satte in nyckeln i hålet och vred om. Bilen startades och jag körde ut från parkeringen. Jag tog upp telefonen och skriv in ett sms till Niall, där jag undrade vart han var. Det var helt obviously att han inte skulle svara, men det var värt ett försök. Jag började köra runt på Londons gator samtidigt som jag tittade mig omkring efter Niall. Hösten hade verkligen kommit. Det var så otroligt vackert och jag fastnade med blicken för länge, nästan så att jag höll på köra på bilen framför mig. Jag hann dock trycka på bromspedalen och lyckades med att inte krocka. Två cm ifrån. Fan vilken tur. Plötsligt kom jag på vart han kunde vara. Jag gjorde en snabb U-sväng och bilarna i min omgivning tutade till. Jag stod nästan på gasen och körde upp i 120km/h. När jag fick syn på skylten så svängde jag snabbt dit. Återigen tutade folk i bilarna irriterat till. Jag parkerade bilen nära vattnet och spanade runt tills jag fick syn på en blond kalufs. Jag stängde av bilen och gick ut. Låste och småsprang till Niall. 
- Niall! Skrek jag. 
Han vände sig sakta om innan han reste sig upp och började gå bort från mig och platsen. Vad är det med honom? Han är värre än en tjej. Jag suckade och sprang snabbt efter honom. Jag grabbade tag om hans handled och fick honom att vända sig om. 
- What is going on? Ropade jag irriterat. 
- I dont wanna talk about that, mumlade han. 
- But I want to! 
Han stirrade argt in i mina ögon och jag stirrade argt tillbaka. Jag tog ett djupt andetag. 
- I never wanted it to be like this. You are my bestfriend. My one and only. Please dont frooze me out. Im sorry if I ever did it, but it wasnt on porpuse. Please tell me what is going on so I can help you! 
- I can't Erica. 
- Please! Tell me, Niall! 
Han tog ett djupt andetag. 
- Harry isn't the one you think he is..

Ingens perspektiv: 
- Harry isn't the one you think he is..
Niall kände sig chockad. Sa han verkligen det där? Det skulle han inte ha sagt. Det var ju sant, men han borde inte ha sagt det. Niall kände hur svetten började forma sig i pannan. Det här skulle sluta illa. 
Erica som stelnat till när Niall sa det, märkte inte ångern eller stressen som Niall visade utan fokuserade mest på sin egna ilskna. Hennes ögon smalnade till och hon stirrade ilsket på Niall. 
- What the fuck do you mean by that? Skrek hon argt. 
Niall suckade. 
- I mean exactly what I said.. 
Vafan? Niall slog sig hårt menalt. Han borde inte ha sagt det heller. Han borde ha bett om ursäkt och bara gått ifrån. Men han kunde inte. Han ville inte att Erica skulle gå tillbaka till Harry. Han ville att hon skulle stanna här hos honom. För att han älskade henne. Ett ljus gick upp för Niall. Det var sant. Han älskade henne. Mer än en vän. Och viktigaste av allt. Han älskade henne först. Erica tog sats och skulle precis säga något, men Niall hann före. 
- I Loved you first.
Han la ena handen på hennes kind innan han pressade sina läppar mot hennes. 
---------------------------------------------------------
God jul på er allihopa! Hoppas ni får en underbar jul!! 

3+ för nästa kapitel!

Frågor: 
1. Vad tycker ni hittills om novellen?
2. Vad tycker ni om det som hände i förra kapitlet med Harry och Erica? 
3. Vad tycker ni om slutet? 



Kommentarer
Postat av: Erica

Har damp så fruktansvärt bra detta är!!!

1.älskar novellen hitils men började precis älska den ännu mer när jag läste de sista raderna.
2. Bra för Niall är the one. Han gillar att avbryta kortfattat😂
3 i don't want this to be the end! I want more!

Xx

2013-12-26 @ 00:53:16
Postat av: Linnea

1. Älskar novellen. Så fucking bra!!
2. Skir bra! Erica höll på att begå sitt livs största misstag.
3. Jag DÖÖR! Så jävla bra.

Du är grym på att skriva. Jag är nog ditt största fan. Älskar denna novell! Älskar dig och din novell. Längre till bästa kapitel

2013-12-26 @ 04:46:57
Postat av: Anonym

Så himla bra!!

2013-12-27 @ 14:35:09



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback