Loved You First - Chapter 30

PREVIOUSLY:
Han hade fixat denna myshörna för mig. För min skull. Tårarna började återigen rinna ner för mina kinder. Jag ville ha honom här hos mig, men vi hade bråkat. Ett stort dessutom. Allt som hände efteråt var mycket suddigt. Niall hade sagt något som han visste att jag skulle ta illa upp av. Jag hade inte kunnat hålla mig utan slagit till honom hårt. Efter det hade vi båda skrikit saker som vi egentligen inte alls menat. Vi båda var bara sårade liksom. Jag suckade och lutade huvudet mot fönstret samtidigt som jag kramade om kudde. 

De resterande dagarna låg jag bara i sängen. Harry hade tittat till mig ett par gånger och undrat vad som hänt. Jag sade bara att jag hade ont i huvudet och var trött eller något annat. Jag ville inte berätta för Harry om kyssen, men förr eller senare skulle jag ändå få behöva göra det. Jag tror pressen hade fått tag på en bild eller flera och jag vill att Harry ska få veta det från mig och ingen annan. Dock orkade jag inte med det nu. Nialls ord ekade i mitt huvud. "Loved you First." Vad menade han med det? Han hade ju alltid sett mig som en syster och inget annat. Jag suckade och vände mig om i sängen. Jag tog ett djupt andetag, slängde en blick på klockan innan jag blundade och försvann in i drömmarnas värld. 
 
Jag reste mig hastigt upp och tittade mig omkring i rummet. Vilken tur! Det var bara en dröm. Jag fick syn på Harry som satt på en stol vid sängen. Jag torkade bort svetten från ansiktet och suckade högt. 
- I think we must talk, Harry, mumlade jag och rättade till mitt hår. 
- I think so too. 
Jag suckade. 
- Niall kissed me and I kissed him back. And.. I liked it. 
- I know, sa Harry lugnt. 
Jag satte nästan mitt egna saliv i halsen. Hur hade han fått reda på det? Hade det kommit ut i tidningen redan? Omöjligt. Hade han sett oss? Aldrig. Han satt kvar i sängen när jag gick ut och letade efter Niall. Hur fan hade han fått reda på det? Som om han hade hört mina tankar, sade han:
- Niall told me. Well, not that part that you liked it. But everything else. 
Jag drog för andan och blåste ut luften i en flämtning. 
- I forgive you Erica. I love you. We all make mistakes. Its okey.  I've done my mistakes too, sa han mjukt och log ett charmigt leende mot mig.
- What was your mistakes? Frågade jag. 
Han log ett falskt mjukt leende. Jag satte mig upp i sängen. 
- What have you done? Utbrast jag. 
- Nothing honey, sa han och reste sig upp och gick mot dörren. 
Jag hoppade genast upp och sprang bakom honom. Tog tag i hans handled och fick honom att vända sig om mot mig. 
- I told you.. 
Han stirrade stint på mig innan han tog ett djupt andetag. 
- I've slept with someone.
Jag kände hur jag tappade hakan och hur mina ögon förstorades.  
- When? How many times? 
- Erica.. 
- I said, how many times? skrek jag.
- Many.. 
Jag kunde inte hejda mig. Jag drog upp handen och slog till honom hårt på kinden. 
- HOW COULD YOU DO THIS TO ME?! 
- It just happened.. 
- When did it start and when did it stoppad? Utropade jag. 
- Four months ago. It stopped a week ago. 
Jag knöt min näve och slog hårt till honom i ansiktet. Jag var egentligen inte den som slog folk men Harry hade förändrat mig, under hela vårat förhållande. Jag hade ändrats. Till något sämre. Jag stirrade på det röda märket på hans ansikte. Jag kunde inte ångra något. Tårar samlades i mina ögon. 
- I dont get how you could do this to me?!!! 
- I'm sorry Erica. I had too. 
- You did not have too! 
 
Louis perspektiv:
Skrik och slag hördes i Ericas rum. Jag mötte Liam, Niall och Zayns ögon. Niall reste sig upp, antagligen för att springa in i rummet och kolla till så att ingen hade skadat sig och hur hans första och enda kärlek mådde. Jag tog tag i hans arm och drog ner honom på stolen igen. 
- Let them do this on their own, sa jag lugnt. 
Harry röst dånade nu igenom lägenheten och hans skri överröstade Ericas. Ändå kunde man inte höra vad de sa. Men att förstå på deras röster, hörde man att båda för jävligt arga på varandra. Tillslut såg man Harry i hallen påväg mot dörren och Erica som sprang efter honom och skrek. Harry vände sig irriterat om. 
- I said it was a mistake! Skrek han. 
Erica tystnade och en stor tystnad uppstod i hallen. 
- You can't make the same mistake twice. The second time, is not a mistake, its a choice, sa hon långsamt samtidigt som en tår rullade ner på hennes kind från hennes gröna ögon. 
- You did it more than one time, more than two and three times. You cheated on me through our whole relationship. 
Harry tog ett steg mot Erica, som backade ett steg tillbaka. Harry drog upp sin hand för att försiktigt smeka hennes arm, men hon drog snabbt bort sin arm. Harry tittade sårat på henne och hon stirrade trotsigt tillbaka. 
- Erica.. It didn't went a moment, that I didn't think about you and I.. 
- Stop talking, utbrast Erica.  
Ännu en tår rann ner för hennes kinder. Man såg att hon försökte hålla ihop. Hon ville egentligen gråta högt och länge men hon försökte se oberörd och stark. 
- I can't do this. You are not worth it and obviously I'm not worth it either. 
- Erica. Please dont do this. I love you. 
- Don't tell me what to do and not what to do. You did this to yourself. Its over, Harry. Over. 

Är faktiskt väldigt nöjd med detta kapitel! Det blev längre än vanligt och det känns väldigt bra. Som ni ser börjar det hända grejer nu. Äntligen, va? 
 
+3 kommentarer för nästa!:) 

Kommentarer
Postat av: Erica

jag bugar mig djupt för ditt underbara skrivande och håller tummarna för att nästa del kommer innan jag slänger mig ut genom ett fönster *_*

Svar: HAHAHA Erica! Dina kommentarer får mig alltid att sitta med ett leende på läpparna! Jag får skynda mig med ett kapitel då :)) :*
ffonedirections.blogg.se

2013-12-30 @ 13:27:48
URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: Lovisa

Aaaaah, vill ha mer!!! ;)

2014-01-01 @ 22:03:30
URL: http://pixle.blogg.se
Postat av: Anonym

ASBRA.

2014-01-01 @ 22:47:23



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback