Loved You First - Chapter 31

Bara för att jag tycker denna bild är charmig..

Nialls perspektiv: 
Jag kunde inte fatta att Erica och Harry hade gjort slut. Harica var över. Jag visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen över att de hade gjort slut. Jag var väl glad över att jag kanske hade en chans med Erica igen, men frågan är om han verkligen skulle ha en chans med henne. Hon var ju väldigt sur på mig. Eller hon.. Jag vet inte. Det var komplicerat. Vi båda hade sagt fula saker till varandra under vårat bråk, men vi hade inte menat det. Verkligen inte. Jag suckade. Varför kunde jag inte bara ha varit tyst vid "I Loved you First", hade jag tvungen att säga något efter det? Nej. Men det hade jag gjort endå. Jag suckade. Jag undrade hur Erica mådde. Hon hade inte sin bästavän i sin närhet och hon hade precis fått reda på att hennes pojkvän hade varit otrogen mot henne under hela deras förhållande och hon hade sedan också hunnit göra slut med honom. Jag insåg att det enda jag kunde göra var att bara finnas där för henne, eftersom hon behövde mig. Jag suckade igen och reste mig upp och började gå mot hennes rum. Väl framme vid dörren började jag tveka. Skulle jag göra det här? Ja, det är klart. Hon behövde ju mig. Jag tog försiktig på dörrhandtaget och tryckte ner. Olåst. Jag suckade lättat och öppnade dörren och smet in. Jag smög mig mot sängen och satte mig försiktigt på sängkanten. Jag la min hand försiktig på Ericas arm. Hon vände huvudet åt mitt håll. 
- Get out, mumlade hon innan hon vände tillbaka huvudet.
- But I haven't done anything wrong..
Hon reste sig hastigt upp och stirrade på mig.
- Did you know about Harry's little affair?
Jag suckade.
- Yes but..
- You and I told eachother everything, Niall. What happened? Why did you stop talking to me about everything, like we always did before, like..
- Harry happened, avbröt jag trött.
Hon tittade chockat på mig.
- He took my bestfriend away from me, my first, only and last love away from me. And he knew how I felt about you and yet, he stoled you..
Jag suckade trött och hon tittade chockat på mig innan hon stängde sina ögon och la sig ner i sängen. Hon tittade på mig en sista gång innan hon blundade igen och vände sig om, så att hon hade ryggen mot mig.
- Niall.
- Yes? Frågade jag mjukt.
- Get out of here, sa hon med en hård röst.
Jag ryckte till, men nickade sedan. Hon behövde ensam tid. Egentligen behövde hon rida på Rashida nu och bara samla tankarna, men Rashida var inte i England. Hon var i Irland. Jag smekte lätt hennes arm innan jag gick ut ur hennes rum. Jag stängde dörren.
 
Ericas perspektiv:
Jag hade kysst Niall. Men det var en oskyldig liten kyss. Den hade ju ändå inte betytt något. Jag hade bara velat berätta det för Harry för att sedan leva vidare tillsammans med honom. Men det var tydligen inte så han hade velat ha det. Utan han berättade att han hade haft en friend with benefits. Varför hade han inte bara varit tillsammans med henne? Hatade han mig så mycket att han ville såra mig? Kunde han inte ha gjort det på ett annat sätt. Jag suckade och tog upp min telefon och tryckte mig in på Twitter. Jag såg att flera hade frågat mig varför man inte hade sett oss tillsammans ute längre. Jag suckade och började skriva på en tweet. 
 
Erica Hasselberg @ericahasselberg:
Many of you have wonder why you havent seen me and Harry together. The reason is that we have broke up. In sorry to everyone that suported us and Thank you. But its better this way.. 
 
Jag tryckte på send och slängde sedan iväg mobilen. Jag la mig på rygg och tittade upp i taket samtidigt som jag kände hur tårarna började rinna ner för kinderna. 


Kan inte fatta att jag är på kapitel 31 redan. Brukar alltid tröttna runt 20 och sluta skriva då, men tack vare vissa kommentarer så fortsätter man skriva. Så tack så jätte mycket till alla som tar sin tid att kommentera. Det betyder jätte mycket!<3 
 
2+ kommentarer till nästa.. 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltid lika kul med nya kapitel att läsa :)

2014-01-02 @ 12:50:23
URL: http://pixle.blogg.se
Postat av: Erica

Klart vi kommenterar, du skriver ju så jäkla grymt!!! Och jag kan säga det hur MÅNGA GÅNGER SOM HELST, ÅHHHHH VAD JAG ÄLSKAR DENNA HISTORIEN!!

och du har helt rätt, i detta ögonblick skulle jag behöva min bebis, ögonsten, mitt lilla hjärta rashida <3

Snälla publicera nästa del snaaaabt :*

2014-01-03 @ 23:46:45
URL: http://onednooveller.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback