Loved You First - Chapter 34

Jag vaknade upp med dunkade huvudvärk av att väckarklockan ringde. Det blev en sen kväll igår. Jag och Louis kom hem vid åtta igår och spelade kort fram tills elva, då Zayn och Niall kom. Och då fortsätte vi spela kort, sjöng, lyssnade på musik, pratade och åt. Vi hade pratat om allt mellan himmel och jord och jag hade för första gången på flera veckor känt mig lycklig på riktigt. Zayn och Louis hade gått runt ett tiden och jag och Niall hade suttit uppe och pratat lite sen efter det. Jag hade bett om ursäkt och tackat honom. Han hade bara gett mig ett leende och kysst mig på kinden. Vid två tiden gick vi båda och la oss. Nu var det morgon och klockan var tio på morgon. Jag reste mig upp och gick bort till stolen där jag hade lagt upp min outfit. Jag satte på mig en vit topp, med en röd kjol och svart kavaj med lite smycken här och där. 

Jag sminkade mig lite snabbt innan jag satte på mig mina svarta klackskor och tog med mig min väska. Jag gick ner till parkeringen där jag såg Zayns bil som både han och Louis satt i. Jag öppnade dörren och satte mig ner. 
- I want to hear the song you wrote, sa Louis och tittade bak på mig.
Jag log.
- Maybe you will some day, retades jag.
Louis suckade och låtsades sura, medan jag satt med ett leende på läpparna.
- When will we pick you up? frågade Zayn samtidigt som han tittade åt vänster och svängde.  
- Eleven, svarade jag.
- What happens then? frågade Louis.
- My friends from Ireland are coming, berättade jag lyckligt.
Jag log stort och tittade på Louis som satt med huvudet vänt bak mot mig.
- They are singels, sa jag retsamt och log stort.
Louis kinder blossade till och han mumlade något ohörbart innan han vände blicken framåt.
- What did you say? undrade jag.
- Nothing..
- Louis already have someone in mind that he likes, berättade Zayn.
Louis tittade snabbt på Zayn och han var nu högröd i ansiktet. Han slog snabbt till Zayn.
- You promised you wouldn't say anything, sa han med hoppbitna tänder.
Zayn skrattade lätt.
- Sorry.
- Why didn't you want me to know? frågade jag sårat.
Louis vände sig långsamt om.
- It's not just you that doesn't know. Nobody except Zayn, and now You, knows about it.
- Why?
- I don't want to tell anybody in case nothing happens.
- Why?
Louis tänkte till en liten stund innan han började le.
- She is a Little bit special, skrattade han.
- Im sure, she will love you, when she gives you the chance, sa jag och log.
- Maybe, sa han och log snett, but now its time for you to go out the car and in to the studio and record your songs.
Han lutade sig över mig och öppnade dörren till mig. Jag såg mig chockat om och såg att vi, mycket riktigt, var framme vid studion. Jag tittade på Lou och himlade med ögonen samtidigt som ett skratt slapp ur mina läppar. Jag tog min väska och hoppade ur bilen. Ett leende formades på mina läppar innan jag trippade in i studion.
 
Bilen svängde in på samma ställe där den hade lämnat mig. Denna gång var det varken Louis eller Zayn i bilen, utan Niall. Jag log och hoppade in i bilen.
- Lets start with the suprise, sa jag och log.
Niall vände sig om mot mig och nickade innan ett leende formades på hans läppar också. Han satte foten på gaspedalen och vi började åka bort mot flygplatsen. Jag smsade Emma och Sara båda två i våran gruppchatt och berättade hur bilen såg ut och registreringsskylten. Jag sa att det var bråttom så dem var tvungna att ställa in sina egna bagage i bagageluckan och sedan snabbt sätta sig i bilen. I baksätet. En halvtimme senare såg vi de trippa mot bilen och lägga in sitt bagage i bagageluckan, innan dem försiktigt öppnade dörrarna och satte sig. De stängde dörren och tittade spänt fram på oss. Jag och Niall vände sig om mot och skrek i kök:
- SUPRISE!!
Emma och Sara började genast skrika.
- Oh my god! Erica! Niall! How are you guys!?
Jag kan säga det, eftersom det alltid blev det när jag och tjejerna var uppspelta, det blev en riktig hönsgård.. Eller djurgård kanske man bör säga. Niall flinade samtidigt som han körde ut från parkeringen och flygplatsen. Vi började prata om allt mellan himmel och jord. På svenska. Då vi inte ville att Niall skulle förstå. Dock ryckte han till varje gång han hörde sitt namn. När vi kände att det fick räcka med chitt chattet switchade vi språk till engelska, så att Niall också kunde vara delaktig.
 
En timme senare var vi utanför Nialls lägenhet. Vi stod vid dörren till Nialls och min lägenhet.
- Are the boys home? frågade jag.
Niall nickade.
- Yeaah, sa han uttdraget.
Jag la huvudet på sne och tittade frågande på Niall. Han drog in mig i hans famn medan han la sin arm runt min midja. Zoo:et i min mage började genast springa runt i magen på mig. Sara och Emma flinade stort åt mig.
- Åh.. Hållkäften, sa jag tyst.
Niall öppnade dörren och vi gick in i hallen, fortfarande med sin arm runt min midja. Vi gick in i vardagsrummet där pojkarna satt. De slutade spela på tv-spelet och reste sig upp när de såg Emma och Sara. Emma gick först och hälsade på pojkarna och sedan Sara. Liam var först, sedan Louis, Harry och sedan Zayn. Både Sara och Zayn reagerade konstigt när de såg varandra, men jag la inte större vikt på det, utan satte mig ner i Nialls knä. I ögonvrån kunde jag se hur Harry stirrade på mig. Emma satte sig mellan Liam och Louis och Sara satte sig obekvämt mellan Zayn och Harry. Louis började fråga tjejerna saker och dem frågade tillbaka, trots att de redan visste nästan allt om killarna.
 
Det artade sig bra, för nästan en kvart efter att de kommit började vi alla prata som om vi känt varandra i flera år.

Inte världens bästa kapitel, men slet arslet av mig för att få den klar, så jag hoppas ni blev nöjda! :) Här har ni i alla fall kapitel 34.
3+ till kapitel 35
 
1. Vem tror ni Louis har en crush på och vad tycker ni om att han reagerade som han gjorde?
2.Vad tycker ni om att Ericas kompisar Emma och Sara nu är med i bilden igen?
3. Varför tror ni Niall la armen om Erica sådär?
4.  Varför tror ni Zayn och Sara reagerade "konstigt"?

Kommentarer
Postat av: Erica

1. I have no idea
2. älskar det
3 överbeskyddande avundsjuka + göra Harry avundsjuk
4, JAG VET VARFÖR :DDD

2014-01-09 @ 23:44:35
URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: Lovisa

Det här verkar ju bara bli mer och mer intressant (om det nu går då...)

2014-01-10 @ 15:27:45
URL: http://pixle.blogg.se
Postat av: Rebecka

Du är superbra på att skriva! Jag läste hela novellen idag och den var hur bra som helst :D Önskar tills nästa kommer ut!<3 //Kram xx

Svar: Åh! Vad kul att du läste hela idag. Vad glad jag blir att du tycker om novellen! Tack så jätte mycket!!
xx
ffonedirections.blogg.se

2014-01-11 @ 21:27:39



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback