Loved You First - Chapter 25

Veckorna gick snabbt. Det vackra soliga vädret ersattes med vind. Träden, buskarna och gräsets fina gröna yta ersattes med gul, röda färger. Det började bli kallare men inte tillräckligt kallt. Det var fortfarane varmt nog att gå runt med klänningar och shorts men mot kvällarna blev det kallare och man var tvungen att byta om till långa byxor. Konserterna hade tagit slut för nästan en vecka sen och jag och Harry var inne på vår fjärde månad tillsammans. Vi hade planerat hur vi skulle fira vår månad och det var perfekt. Jag stod just nu i butiken och skulle handla ljus och snacks. Jag pratade med Emma och Sara i telefon. De skulle komma över till London och min lägenhet om två veckor. Vi alla var väldigt exalterade. På något sätt hade vi alla förändrats. Louis hade slutat berättat saker för oss och var väldigt sluten. Den ända som kanske visste något var Zayn. Zayn som  var helt förstörd, visste ingen vad som hänt eller varför. Liam var lycklig med Danielle men var orolig över sina bandmedlemmar. Stämningen mellan Niall och Harry var stel. Niall mådde inte alla bra men jag fick aldrig chansen att prata med honom för att Harry antingen kom och störde eller något annat som kom i vägen. Men jag hade bestämt mig. Jag skulle prata med honom innan veckans slut. Jag suckade och avslutade samtalet med tjejerna. Jag själv hade inte förändrats så mycket. Eller jo. Det hade jag. Jag hade aldrig tid för Niall längre och jag grät seriöst inombords för det. Vem har inte tid för sin bästavän? Omänskligt. Alla hade förändrats och blivit så himla annorlunda sen jag blev tillsammans med Harry. Jag kastade en blick på honom som stod och spanade in blommorna. Kanske var mitt och Harrys förhållande inte så hälsosamt för någon. 
--------------------------------------------------------
Kort kapitel men det behövs ibland för att komma någonstans. Jag lovar att det kommer börja hända saker snart. Stora saker som kommer förändra gänget på nytt. 
Lämna gärna en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir helt deprimerad när jag läser hur det är med både dig och alla i novellen 😔 håll dig stark, vi läsare förstår alltid, det är vårt jobb. Hoppas alt löser sig! ❤️😘 JAG ÄLSAKR HÖSTEN

Svar: Åh hjärtat! Bli inte det! Det kommer gå uppåt för både mig och de i novellen snart. Tack så mycket sötnos!😘❤️
Åh ja, hösten är bäst hihi :)
ffonedirections.blogg.se

2013-12-10 @ 00:17:06
Postat av: Erica

//Erica

2013-12-10 @ 00:17:30



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback