Loved You First - Chapter 22

TIDIGARE:
Han suckade och reste sig snabbt upp innan han gick in i badrummet. Han stängde igen dörren med en hög smäll. Jag ryckte till av ljudet och kände mig genast sårad. Varför skulle han bli så tjurig över det? Niall är ju min bästavän. Klart jag svarar när han ringer. Jag tittade ner på mobilen och tryckte på svara och la telefonen mot örat. 

(Låtsas att det är en iPhone och inte en android:) )
 
- Niall?
- Erica! Why don't you respond any of my text's?
Jag drog ifrån telefonen från örat och drog ner "notisar". Tomt. Det var helt tomt. Jag hade inte fått några meddelande. Jag satte telefonen mot örat igen.
- I haven't got any text's, mumlade jag.
Jag hörde hur Niall suckade på andra sidan linjen.
- Okey, nevermind. I'm with the boys now and we wonder if you and Harry want to come down and eat with us.
- Yes of course. We'll be down in a minute. Bye!
Jag la på och slängde telefonen en bit ifrån mig innan jag reste mig upp och gick med snabba steg mot badrummet. Jag tryckte ner handtaget men insåg snart att det var låst.
- Harry! Ropade jag.
Inget svar. Varför ignorerade han mig? Jag vet ju att han var där inne och han vet att jag hatar att bli ignorerad. Vad hade jag gjort för fel? Jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocket. Varför? Jag hade bara tagit emot min bästaväns samtal. Han hade ju inte behövt överreagera. Jag tyckte ju också Niall ringt med dålig tajmning, men bara för jag tyckt det så ville jag ändå svara. Jag hade lagt ner all min energi på bara Harry och vår relation att jag nästan hade glömt bort Niall. Han var ju nästan anledningen till att jag var här och till att jag och Harry stod där vi stod idag. En tår rann ner för min kind och jag torkade trött bort den. Jag drog upp handen och började banka på badrumsdörren.
- Haaarold! I know you are in there! Open the damn door! Skrek jag.
Inte en fena rörde sig inne i badrummet och jag suckade högt.
- Okey. Be like that! The boys are waiting downstairs. I'll be down and eat lunch with them. Come down if you want to, sa jag och vände på klacken och gick ner till lobbyn där jag såg pojkarna sitta.
- Sorry, I'm late, sa jag när jag kramat om alla pojkar och vi börjat gå mot restuarangerna.
- Where is Harry? Frågade Liam.
- He sits in the bathroom and bulls..
Louis vände sig om från framför mig och frågade varför. Jag log generat till innan jag svarade.
- Niall.. Well, he kinda interrupt us in the middle of something and then he just got all mad.
- Oh, sa Zayn, Liam och Louis i kör.
Niall såg däremot helt nöjd ut. Jag tittade frågandes på pojkarna men Liam viftade bort mig och frågade om jag någonsin varit i Frankrike förut. Jag och Liam inledde en hetsig diskussion om vilket land som var vackrast och varför.
 
Vi satt vid ett bord och hade precis ätit klart när Harry kom ner. Han mötte Louis blick och nickade lite innan han tittade på mig.
- Erica, can I talk to you?
- Not if you are going to ignore me again..
Han suckade tyst.
- Please. I need to talk to you.
Jag suckade högt och killarnas blickar brände fast i huden. Vad var det med alla? Varför betedde sig alla så konstigt för? Jag reste mig upp och följde med Harry bort en bit. Han vänd sig om och tittade på mig. Jag kände hur jag började studera honom. Han log inte utan var helt seriöst. Med ens blev jag rädd och saknade de mandelformade ögonen han fick när han log. De intensiva gröna ögon stirrade rakt in i mina. Hans lockiga hår hade lagt sig perfekt på hans huvud. Jag tittade ner på hans läppar. De fylliga läpparna. Hans underläpp hängde ner lite och han andades tungt. Med ens fick jag lust att hoppa på honom och kyssa hans fylliga läppar och tugga löst på hans underläpp. Harry bytte ställning vilket fick mig att kolla ner på skjortan han hade på sig som omfamnade hans perfekta muskliga kropp. 
- Erica, sa han med sin skrovliga röst.
Bara hans röst kunde få tusentals tjejer, inklusive mig, att ramla svimmandes på golvet.
- The reason I got so mad was becasue I don't want you to love anybody else.
Vad fan i helvete menade han med det? Varför ska jag inte få älska någon annan? Jag har tre underbara bästakompisar, varav en utav de är som min brorsa och sedan har tre andra pojkar som jag älskar som mina bröder. Han tittade på mig och insåg nog att jag inte hade en aning om vad fan han snackade om.
- I mean like more than a friend..
Plötslig kände jag hur ivrig och samtidigt rädd jag blev av det han skulle säga.
- Because.. I love you.
Jag tittade på honom och la huvudet på sne innan jag log ett snett leende. Jag vred tillbaka och brast sedan ut i ett stort leende och visade en rad tänder. Jag ställde mig på tå och tryckte mina läppar mot hans.
- I love you too, sa jag och log.
Han brast ut i ett stor leende innan han flätade samman våra fingrar och vi började gå tillbaka mot bordet. Han satte sig på soffan och jag satte mig bredvid honom. Jag lutade huvudet på Harry axel och mötte Niall's blick. Jag log lyckligt och mimade 'thank you' till honom. Han tittande frågande på mig och mimade 'why?' tillbaka. Jag ryckte på axlarna med ett stort leende. 'for everything'.
 
För tjugonde gången det här året gick jag ut på scen för att uppleva min dröm. Ja, jag hade räknat. Ni lär förstå när ni upplever er dröm. Det är en lika magisk känsla varje gång man går upp på scen. Jag började sjunga mina låtar i ordning innan jag lämnade över micken och scenen till pojkarna. De hade inte gått ut än när jag kommit backstage. Jag gick direkt mot Harry och in i hans famn. Han kramade hårt om mig och kysste mig på hjässan.
- You were so good out there, beauty, sa han och jag kunde höra hur han log.
- Thank you babe, sa jag och ställde mig på tå för att kyssa honom.
Det blev en kort kyss då Louis stressade med att de skulle komma ut på scenen. Jag skrattade åt hur barnsligt söt han var. Paul tog tag i Harry och resten av killarna innan de skulle springa ut på scenen.
- I'll be waiting on you in the car, sa han allvarligt innan han gick därifrån.
Jag tittade chockat på killarna och de ryckte på axlarna och gick ut. Harry tog tag i min haka och höjde upp mitt huvud för att ge mig en snabb kyss innan även han sprang ut. Jag vände på klacken och gick in i logen. Jag satte mig i en utav stolarna framför Lou och vi började genast prata på om allt och inget. Även Lux var med i samtalet.
 
När vi alla samlades i bilen berättade Paul att en pappz hade fångat mig och Harry på bild när vi kysstes i restuarangen i hotellet. Han visade även upp bilden och jag tittade generat ner. Han berättade att vi skulle på en intervju vid sex-tiden och då skulle vi berätta hur det låg till. Jag kastade en blick på Harry och han mimade att vi skulle prata om det senare. Bara jag och han, alltså.
 
Vi kom fram till att vi skulle berätta att vi var tillsammans.
Bara för att ni är så snabba med kommentera så är kapitel 22 nu ute. Jag vill försöka med ett nytt mål. 3+ kommentarer för kapitel 23.
 
1. Vad tycker ni om det Harry sa till Erica precis när han sa att han älskade henne?
2. Varför tror ni pojkarna reagerade så konstigt på att Harry blivit sur när Niall ringt?
3. Vad tycker ni om att Harry och Erica ska komma ut med att de är tillsammans? Vilket shipnamn tycker ni kommer passa bäst till dem i så fall?
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tyckte det var jättegulligt att han sa I love you till henne!!😉😜☺️
Jag tror Niall har känslor för Erica och Harry vet det, därför kanske Harry är sur för han är rädd att Erica ska gilla honom istället!

2013-11-07 @ 10:22:43
Postat av: Alexandra

Suuuper!!!!!

2013-11-07 @ 18:27:48
Postat av: Linnéa

Jag håller med Hanna och tror också det faktiskt att Niall har känslor för Erica
Jättebra :D

2013-11-09 @ 18:29:19
Postat av: Erica

Allt är såååå bra!!!!😍 Och mitt namn är fuckat så det går nästan Aldrig att komma på bra shipnamn 😩

2013-11-10 @ 23:38:54
URL: http://onednooveller.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback