Loved You First - Chapter 23

- Our next guests are wildly popular around the world. They have recently released an album called Take me Home, and I have a copy here beside me. They have been selling this album in thirtysix countries around the world. Thirtysix countries!! Number one! So now I give a warm welcome to Harry Styles, Louis Tomlinson, Zayn Malik, Liam Payne and Niall Horan of One Direction!
Pojkarna gick ut mot scenen där intervjun skulle hållas. Det roliga var att de gick ut i den ordningen kvinnan hade sagt. De var alla mycket stiliga. Harry och Lou hade på sig en kavaj över en skjorta. Harold hade en svart tight skjorta och Lou hade en vit, fast hand kavaj var stängd så man såg inte hans skjorta lika tydligt som Harrys. Zayn och Niall hade en svart tight kvartals tröja(?) på sig och Liam hade de vanliga, det vill säga en vinröd T-shirt och en grå cardigan. De vinkade lite smått mot publien innan de gick mot kvinnan som skulle hålla intervjun, vars namn var Jeanne Assouly. De skakade i tur och ordning om kvinnans hand. Jeanne hade ställt sig upp och hälsade artigt tillbaka på sin hackiga engelska. Efter att alla hade skakat hand klämmde de ihop sig på den lilla soffan och den löjliga musiken som hade spelats såfort pojkarna klev in i studion upphörde. Reporten satte sig ner. Vår maneger hade följt med pojkarna in i studion och skämtade nu med reporten och publiken. Han låtsades att han kysste Niall och Niall låtsades vara helt yr efteråt. Reporten ropade till och publiken tjöt. Vår maneger log nöjt, bockade och gick sedan ut ur studion. Intervjun började. Som vanligt började hon ställa de grundläggande frågorna om hur det känts för pojkarna att bli ihopsatta som en grupp i X-factor och hur länge de har varit en grupp m.m. Flera skratt attacker uppstod från både publiken, pojkarna och reporterns sida. En kort paus inleddes och direkt efter pausen presenterades jag. 
- As I said before the break, the beautiful new starlet are coming here to talk about how to feel to be famous and to have one direction as company. I give a warm welcome to Erica Hasselberg! 
Den fåniga musiken spelades igen och jag tog ett djupt andetag innan jag gick in i studion. Jag log stort mot publiken och vinkade lite innan jag gick upp på den lilla scenen och skakade hand med Jeanne. Jag hade på mig en röd skjorta och ett par svarta jeans och bombad med smycken. 
Efter att jag hälsat backade jag bak mot Niall och satte mig på armstödet. Det var min första intervju så jag behövde min bästaväns stöd mer än allt annat just nu. Han la en hand försiktigt på min rygg och gav mig en trygg och varm blick. Och på en gång försvann all min nervositet. 
- How are you Erica? 
Jag log stort mot Jeanne som log tillbaka. Med ett måttligt leende. Dryga jävel. 
- I'm fine, thank you. How about you? 
- I'm good thanks. So it had circuleted that you and Niall are very clothes friends. 
Jag nickade och Niall inflickade med att vi var bästavänner. Jag log stort mot honom och publiken awwade, innan jag vände mig om mot Jeanne. 
- How long have you known eachother? Frågade hon. 
- Almost thirteen years, I think. Or? What is it? 
Jag sneglade på Niall. Han skrattade till. 
- I dont remember either. But we have been friends for a very long time and created uncideble memories, sa han och log. 
Jag skrattade högt och höll med. Jo, vi hade verkligen oförglömliga minnen. 
- Tell us some, sa Jeanne Assouly. 
Vi tittade på varandra innan vi började berätta en rad pinsama historier. Skratt fyllde lokalen. Intervjun gick faktiskt väldigt bra. Vi pratade om mig och Niall och våra minnen, vi pratade om hur det kändes för mig att vara känd osv och jag berättade att det var en otrolig känsla att gå ut på scenen varje kväll. Sedan kom frågan vi väntat på.  
- So now to the big question. We got some pics last night and we wonder if the rumors are true that you, Harry Styles and you, Erica are dating? 
Hon pekade först på Harry när hon sade hans namn och sedan på mig när hon sa mitt. 
Jag mötte Harrys blick och nickade kort, nästan så att det inte syntes och han log. Vi tittade på publiken och sedan reporten. 
- Yes, svarade Harry. 
- The rumors are true, fyllde jag i. 
- So we have a new One Direction couple! Ropade hon ut. 
Publiken tjöt av skratt och visslad och skrek. 
- So Harica exist! 
Jag rynkade på pannan. Vad fan är Harica? Louis såg min förvirrade blick och skrattade innan han förklarade för mig att Harica var vårt shipnamn som fansen kommit fram till. Det var alltså Harrys tre första bokstäver och mina tre sista, så de blev som ett fullt namn. Så nu var vi en och samma person? Eller? Va? Okej.. Jag kom tillbaka till nuet eftersom Jeanne började prata. 
- How long has it been going on with you two? 
- A month or more, sa jag och Harry i kör. 

Efter intervjun var jag fortfarande lite osäker på att vi hade kommit ut med det. Jag var rädd för att få hat. Jag hade hört vad som hänt med Hannah och Danielle. Ingen av de brydde ju sig nu men det var fortfarande läskigt vad deras hat innebar. Hannah och Louis hade i och för sig gjort slut för ett väldigt långt tag sen, men Lou var ändå inte redo att gå ut på banan igen. Jag tog upp min telefon och såg att jag hade ett tusen nya Twitter följningar, hundra nya vänförfrågningar på Facebook och fyra tusen nya followers på instagram. Fyfan vad sjukt! Hur fan hittar de än så fort? Inte nog med alla dessa medier, jag hade typ hundra nya sms och missade samtal. Mina vänner hemma har fuckat ur verkar det som. Jag tänkte bara läsa de som var viktigaste, dvs min familjs och mina vänner. Sara, Emma och Dani. Jag suckade. Men inte nu. Nu skulle jag åka till hotellet med min pojkvän och mina bästavänner. Jag kände hur någon stötte in i mig. 
- Hello boyfriend, sa jag när jag såg vem det var. 
Vi flätade samman våra fingrar mot händerna och började tillsammans gå ut ur studion till bilen. Det blixtrade till här och var men jag försökte att inte bry mig. 
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Förlåt för segt kapitel. Jag hade så sjukt mycket läxor och har två stora prov denna vecka och nästa så har verkligen satsat gärnet. Tack för era snälla kommentarer. Jag blir väldigt glad! :* 

4+ kommentarer för nästa kapitel! 

1. Hur tror ni det kommer gå för Erica? Kommer hon få mycket hat? 

2.  Vad tycker ni om deras shipnamn? 
 
3. Har ni 1D's parfym och/eller massa affischer? Badlakan, stänglakan osv?
4. Har ni någon "favorit" i pojkbandet?
Mitt svar: Jag har inget av ovanstående. Min "favorit" om jag måste välja är nog Louis... 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Förlåt att jag inte har skrivit, jag trodde hade Jag hade skrivit en kommentar men det kanske jag inte har gjort.
Anyway, kapitlet var jättebra som vanligt!!!!
Jag har jättemånga posters på 1D haha, jag tror du oxå har det!
:-)
Om jag måste välja gillar jag nog Harry mäst, känns taskigt att säga... :-(

2013-11-21 @ 06:37:01



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback