Loved You First - Chapter 13

PREVIOUSLY:
- Baby Nandos, smile! Please. 
Han tittade chockat på mig men log i alla fall lite. Gud vad jag älskade den pojken och hans underbara leende. 
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Niall öppnade Louis och Harrys ytterdörr utan att knacka och vi båda steg in. Jag tog av mig mina skor och Niall gjorde de samma innan han la armen runt min midja och pöste mig framåt. Fjärilarna flög snabbt omkring i magen, både av att Niall rörde mig och dels på grund av att jag var nervös. Niall lutade huvudet mot mitt håll och hans läppar kittlade mitt ansikte. 
- It's gonna be okey. They'll love you, mumlade han. 
Jag log lite grann innan han la till fyra ord mer som fick mitt hjärta att stanna. Vänta va? Var det meningen att jag skulle höra det? "Like I love you", Niall kände hur jag ryckte till och puttade fort fram mig mot vardagsrummet. Jag tappade nästan balansen men lyckades upprätthålla mig genom att snabbt och hårt sätta tillbaka foten i golvet. Det blev en hög duns och alla fyra kollade snabbt upp på mig. Jag blev högröd i ansiktet och fick snabbt fram ett tyst förlåt. Louis reste sig upp och gick fram till mig. Han slog armarna om min kropp och jag flinade innan jag kramade tillbaka. 
- Hi Louis, sa jag och log. 
Han backade bak. 
- Louis? No no. You should call me the best Louis on the whole planet, okey? 
Han såg allvarlig ut men jag visste att han vara skojade med mig. Jag nickade och han såg ut som om han skulle explodera av lycka. 
- Yeah, no, that won't never ever happen, sa jag och log. 
Niall skrattade högt och Louis gjorde en ledsen min mot mig. Jag klappade honom försiktigt på axeln och gick sedan vidare mot killarna för att hälsa på de. 
- Im Erica, sa jag och log lite halvt. 
- This is daddy direction Liam, curly over there is Harry and Prince charming is Zayn, sa Louis. 
- We can speak for ourselves, sa Liam med en vuxen röst och jag förstod genast varför han kallades Daddy Direction. 
Louis flinade och skakade på huvudet. 
- I dont think you can, sa Louis glatt. 
Zayn himlade med ögonen och Harry vände sig om om mot mig. 
- How old are you Erica? Frågade Harry. 
- And then it starts. Curly starts flirting, flinade Louis. 
- Shut up Lou, your not funny. 
Jag skrattade till och Louis som precis satt sig ner studsade upp på en gång. 
- Erica thinks I'm funny, sa han glatt. 
- I do too, sa Niall glatt. 
Louis glada min suddades bort och han såg nästan äcklad ut. 
- You doesn't count. You laugh at everything, sa Louis. 
- That's why me and Niall are bestfriends, skrattade jag. 
Louis tittade förvirrat på mig. 
- We have the same sense of humor, berättade Niall. 
- Oh noooooo! Skrek han innan han slängde sig ner på knäna i en dramatisk gest och  låtsades gråta. 
- Dont you care about Lou. He is the silliest, sa Zayn. 
Louis tittade snabbt upp. Han skulle precis säga något när Liam hyschade åt honom och bad honom att vara tyst. Louis min var obeskrivbar. Jag vände mig om och mötte Nialls blick och vi log stort mot varandra. Vi kämpade för tillfället att inte bryta ut i en stor skratt attack. Liam vände sig om mot mig och jag blev tvungen att även jag vända mig tillbaka mot honom. 
- How old did you say you were? 
Niall la sin hand på min axel och jag satte mig ner på soffan med Niall på min högra sida och Louis på min vänstra. 
- I'm 18, sa jag och log. 
- Ahaa, at the same age as our Harold, sa Zayn och log mot mig. 
Han var så otroligt snygg. Han ögon glimmade till inbland och det kändes som tusen stjärnor fanns i hans ögon. Han såg bara ut som en Gud. Han var obeskrivligt snygg, men jag hade tyvärr ögonen på Niall. Den bästa i hela världen.  
- So tell me something about you, Erica, sa Liam. 
Jag började genast berätta saker om mig, inget privat då naturligtvis, men saker om mig själv jag ansåg var värt att veta. Resten skulle de ju få veta/se/uppleva under den tre månaders långa turnern. Pojkarna berättade sedan om sig själva och jag upptäckte att alla var singlar förutom Liam. 


Kommentarer
Postat av: Erica

Hihihi skiiiitbra!

2013-10-15 @ 23:39:38
Postat av: Moa

Älskar novellen :)

Svar: Åh! Tack så jätte mycket Moa! :)
ffonedirections.blogg.se

2013-10-17 @ 19:59:06



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback