Loved You First - Chapter 15

Två dagar senare:
Allt hade flutit på väldigt bra. Jag och Harry hade kommit varandra närmare nu på dessa tre dagar och vi började snacka om alla mellan himmel och jord. Jag vet ju att han är ganska flörtig av sig men det var inget jag störde mig på. Niall däremot började bete sig väldigt konstigt så fort Harry öppnade munnen och sa något till mig. Antingen gick han därifrån eller så låtsades han ha fullt upp. Varför var det så konstigt att jag umgicks med Harry? Och varför berättade han inte för mig vad som stod på? Jag hade ställt honom mot väggen  förut men inte ens då hade jag fått svar. Zayn och Louis var extremt tystlåtna och jag började bli irriterad, såhär hade det aldrig varit förut och jag hade kollat några videoklipp på datorn. Killarna var spralliga, roliga, snälla, de hade kul med varandra, men sen jag kom har allt varit ganska stelt. Jag suckade och drog borsten en sista gång igenom mitt hår. Jag tittade på klockan och såg att hon var 8, vi alla skulle samlas hos Harry och Louis nu. Jag gick ut ur mitt rum och in till Nialls. Jag öppnade dörren men till min shock var inte killen där inne. Jag suckade och gick ut i hallen, satte på mig ett par tofflor innan jag gick ut och låste dörren. Halv sprang lite bort till Harry och Louis dörr och drog ner handtaget, som såklart var öppet. Jag steg in i huset, tog av mig mina tofflor och gick in till köket. Killarna satt där i tysthet och åt. 
- Hello, sa jag när jag kommit in. 
Louis och Zayn nickade lite med deras huvud och ett minimalt leende på deras läppar. Niall ignorerade mig. De ända som faktiskt svara var Liam och Harry. Jag satte mig ner. 
- Okey guys. What's up? Undrade jag. 
Zayn kollade snabbt upp. 
- What do you mean? 
- I mean, what is going on? Harry and Liam are the only one that talks to me. Niall ignores me and you two does just talk to eachother. 
Alla hade tittat upp när jag sagt deras namn. 
- I dont ignore you Eri, sa Niall mjukt. 
Jag höll på att dö. Jag hade inte hört honom prata på tre dagar. Eller han hade pratat men inte med mig. Jag höll på explodera i tusen bitar. Jag hade saknat hans röst så mycket. Jag nickade snabbt och kämpade med tårarna. Gråt inte nu Erica. Det blir bara pinsamt. Niall skakade försiktigt på huvudet. 
- Hmm, harklade sig Zayn. 
Jag vände blicken mot honom snabbt. 
- It is this girl. I really like her but I don't know how.. She won't talk to me. Louis' is helping me. 
Jag visste inte vad jag skulle säga så jag satt bara tyst och nickade. Det la sig en pinsam tystnad över bordet i kanske fem sex min, tills Liam avbröt den. 
- So if all of you are finnished eating breakfast, I suggest all of you go up and pack. We are going to be at the AirPort at ten. 
- Now?! Avbröt en skrikande Zayn panikslaget. 
Liam suckade. 
- No. At the evening. 
Louis och Zayn tittade på varandra innan ett "omg" for ur deras mun och de for åt varsinn håll för att börja packa. Jag skrattade lite och Liam log mot mig. 
- Come on curly! 
Harry flinade och reste sig upp för att börja gå packa. Liam mötte Nialls blick och han va uppe fortare än Liam hann blinka. Han vände sig om mot mig. 
- My things are already pack' down, sa jag och log. 
- Mine too. Come on, lets do something fun. 
Vi reste oss upp och gick iväg från bordet. 


Kommentarer



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback