Loved You First - Chapter 19

Jag skrattade och for upp från golvet och började springa snabbt från rummet. Harry var snart efter mig. Jag fick syn på Niall och ställde mig bakom honom. 
- Save me please! 
Niall log stort mot mig, men leendet försvann när han fick syn på Harry. 
- Where is she? Frågade Harry skämtsamt. 
Jag kikade fram bakom Niall och mötte Harrys blick. 
- Niall! Have you seen Erica? Provade Harry igen, med lika skämtsam ton som innan. 
- No, sa Niall helt allvarligt att både jag och Harry hoppade till. 
Jag rätade på mig. Varför var han så sur? Vad hade hänt? Mer hann jag inte fundera förrns jag låg ner på soffan bakom mig och hade Niall gränsle över mig, som kittlade mig. Jag skrek och skrattade högt. Jag slängde en blick åt sidan och såg Harry nöjt sitta på fåtöljen  och titta skadeglatt på mig. 
- Harry please help me, kved jag av skratt. 
Han skakade på huvudet och behöll det där dumma leendet på läpparna. 
- Niall! Skrek jag samtidigt som jag skrattade. 
Hans blåa ögon var helt plötsligt väldigt nära och det var nästan så att jag drunknade i de. Fast det gjorde jag inte, eftersom han fortsatte kittla mig. 
- I'm here for ya, princess! Skrek Louis med en barnslig röst. 
Han sa något som jag inte hörde och sen dök även Zayn upp. 
- We are here to save yaaa! Skrek de i kör. 
Louis tog tag i Niall och drog upp honom. Jag drog lättat för andan och satte mig upp. Zayn hoppade över soffryggen och satte sig bredvid mig. 
- How are you love? Log han charmigt. 
- Dead.  
Han skrattade, innan han pekade med handen på golvet. Jag böjde mig fram för att lättare kunna se och såg hur Louis satt gränsle över Niall. 
- You think it still is funny, log Louis stort. 
- No, kved Niall. 
Zayn hoppade på Harry och tillsammans fick både Harry och Niall samma behandling som jag fått, fast av Louis och Zayn. Jag skattade glatt till under hela behandlingen. 
    När de var klara hoppade Harry och Niall upp på fötterna och tittade mordlystna på mig. 
- Guys, log jag halvrädd. 
Jag fick syn på Liam och hoppade snabbt upp från soffan och sprang och gömde mig bakom honom. 
- What are you guys doing? Utbrast Liam. 
- Daddy we were just having fun, sa Louis. 
Pojkarna flinade och såg så små ut. Deras frisyrer var ruffsigt lagda, de var röda i ansiktet av ansträngning och deras ögon såg som vanligt väldigt busiga ut. 
- Boys we are not home. We are in a hotel. People will wonder what the hell is going on. 
- Then they can come and ask us, sa Louis tufft. 
Jag mötte Nialls vackra ögon och vi båda kämpade för att inte brista ut i skratt. Ändå satt vi båda med stora leenden på läpparna. 
- No Louis, they can't, började Liam läxa upp Louis. 
Då kunde varken jag eller Niall hålla oss nå mer. Vi började stor skratta. 

Vi hade kommit till Scotland igår och vi hade gått och lagt oss så fort vi kommit till hotellet. Alla hade ett eget rum men det var som ett hus. Ett väldigt nice hotell, må jag säga. Ikväll var det konsert dags och vi alla satt nu och väntade på att bli fixade av Lou. Det var andra gången jag träffade henne. Hon var en utav de människor som jag faktiskt tyckte om mest av de som jobbade med oss. Eller pojkarna då. Lux kom fram till mig och jag tog upp henne i famnen. Jag gullade lite med henne, när jag plötsligt kände hur någon satte sig i soffan bredvid mig. Genom det lockiga stylade håret förstod jag snart att det var Harry. Han satt så nära mig som de bara gick. Snabbt la han en arm runt mig och jag lutade mig bak så jag halvlåg på hans arm med Lux i mina armar. Vi log stort mot varandra i flera kvartar innan det var dags för mig att gå upp på scen. 


Kommentarer



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback