Loved You First - Chapter 5

Previously:
Rösten kom från ingenstans, vilket fick mig att båda rycka och skrika till av både chock och rädsla. Jag vände mig om och fick syn på Niall som satt där på sängkanten. Han log stort mot mig och jag himlade med ögonen. Jag grabbade tag i trosor, bh och sovkläder innan jag fort sprang tillbaka till badrummet och bytte om. Niall var, så klart, kvar när jag kom tillbaka och vi bestämde oss för att kolla på film. 
______________________________________

Ericas outfit. 

Niall hade gått raka vägen hem efter filmen. Inte för att det var så värst långt att gå ifrån mig. Jag bodde ungefär 10 min ifrån Nialls föräldrars hus och nästan en kvart från Nialls bror Greg och hans frus hus. Så vi bodde relativt nära ändå. 

Jag hoppade ner från sängen och gick bort till badrummet. Jag tog av mig alla mina kläder och hängde mina PJ's på en krok innan jag ställde mig i badkaret och satte på vattnet. Jag lät vattnet rinna över min kropp innan jag tvålade in hela min kropp och sen tvättade av. Jag stängde av vattnet och gick med försiktiga steg genom badrummet mot min handduk som hängde på dörren. Snabbt slet jag åt mig den och virrade den runt min kropp. Jag slet upp badrummsdörren och sprang till mitt rum. Jag öppnade min garderobsdörr för att kolla igenom vad vad kläder jag hade och vad jag kunde sätta på mig. Klockan var 11. Jag skulle träffa Niall klockan tolv och äta lunch med honom. Jag drog fram ett par rena underkläder. Ett par svara byxor, en svart vit randig tröja och min skinnjacka. Jag gick fram till spegeln och granskade mig. Drog fram plattången och plattade lite snabbt genom mitt hår. När jag var klar med håret sminkade jag mig lite snabbt, inte väldigt noggrant men ändå lite. Jag tog tag i en brun kuvert väska och tog alla värdesaker i en innan jag gick ner till hallen och satte på mig mina vita converse. Jag drog upp telefonen och skickade ett sms till Niall. 

To "Baby Nandos" 
I'll be there in 10 min. 

Jag tog upp mina bilnycklar och tryckte på den lilla knäppen på nyckeln som gjorde att bilen öppnade. Ett ljud lät och bilen blinkade till med orange. Jag öppnade förar dörren och satte mig ner innan jag startade bilen och åkte ut ur parkeringen och bort från mitt hus. 
(Centrumet)


Jag parkerade bilen utanför "The Bakery" där vi hade bestämt att träffas. Jag gick in i Cafet, gick fram till kvinnan i kassan och beställde dagens. Jag drog upp min telefon och såg att jag hade fått två nya sms. 

From "baby Nandos" 
I'm sorry. I'll be there in five. xx 

Jag suckade och log innan jag drog upp nästa sms som var från Sara. 

Från "Sara babe"
Ring mig efter träffen med Niall. 

Till "Sara babe" 
Ringer dig ikväll istället. 

Jag kände två starka armar krama om mig bakifrån och jag drog in den där typiska killdoften som bara han kunde ha. Jag vände mig om och fick syn på det där ansiktet jag bara älskade. Hans blonda hår var ruffsigt lagt över hela hans huvud och hans blåa vackra ögon tittade busigt på mig. Jag skrattade och puttade undan honom. Han log mot mig och tog ett steg mot mig och kramade om mig igen. 
- Awe you two are so cute together. How long have you been daiting? 
Vi släppte taget om varandra och tittade på kvinnan i kassan. Jag skakade långsamt på huvudet. 
- We aren't together, mumlade jag 
- Oh, I'm sorry. I was so sure. It looked like it, ursäktade sig kvinnan. 
Jag log och nickade som för att säga att det inte gjorde något, att alla gör fel. 
- Your food is ready, mumlade hon skamset sen. 
Niall tittade på mig och jag mötte hans vackra ögon. 
- What did you take? Frågade han. 

Kommentarer



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback