Loved You First - Chapter 8

En månad senare
Drygt en månad hade gått och jag hade bokstavligen drunknat i slut tentor. Det var endast en vecka kvar tills jag skulle ta examen och jag fullkomligt längtade ihjäl mig. Jag, Sara och Emma hade varit i stan och letat efter examen klänningar som vi kunde ha under våra examenkläder på vår examensdag. Förlåt men jag bara älskade de ordet. Examen. Examen. Examen. Examen. Åh jag verkligen, fullkomligt älskar det!! 
Jag suckade lyckligt. Jag tittade mig omkring innan jag reste mig upp och satte mig vid skrivbordet och skrev klart slutet på min berättelse. Om någon läste den skulle de aldrig kunnat gissa på att den handlade om mig. Den var väldigt finslipad och förändrad. Original versionen var nästan bortslipad. Jag läste snabbt igenom allt och skickade sedan in den till min lärare och slog sedan ner datorn och tittade på matte läxan framför mig. Jag orkade inte men jag måste. En telefon signal ljöd i hela rummet och jag slängde mig mot telefonen. Tryckte på svara och la den mot örat utan att kolla vem de vad. 
- Erica, svarade jag. 
- Hi Erica. It's Nina, your music teacher. Sara and Emma gave your number to me. I was just wondering if you have decided if you want to sing or not, bablade hon på. 
Jag skulle så döda Sara och Emma när en briljant plan satte sig i mitt huvud. Vad hade jag att förlora? Inget. Jag skulle flytta till London snart och börja plugga där. Jag skulle inte behöva skämmas ifall jag skämt ut mig här i Irland. Jag log glatt. 
- Well yes. I think I would want to sing but only if Emma and Sara is my backup singers, log jag. 
Jag kunde nästan höra hur Nina drog på munnen. 
- Well. That's good. I'll talk to them. I'm glad you decided to sing, sa hon. 
Jag hummade och sade sedan hejdå och la på. 

En kvart senare ringde Sara på dörren och sprang upp till mitt rum där jag redan hade Emma i telefon som skällde ut mig. Jag skrattade och avslutade snabbt samtalet med Emma genom att säga att det skulle gå bra. 

Dom närmsta 20 min gick åt att övertala Sara att det inte gjorde något. Vi skulle ha kul och det skulle bli kul! 
- Now shut up. I have homework to do, sa jag och satte mig vid skrivbordet för att börja göra klart min matte läxa. 
- Can i borrow your computer? 
- Sure, svarade jag och tog upp min Mac book air och räckte över den till Sara. 
Det var ganska roligt. Vi båda kunde svenska flytande och det var vårt modersspråk ändå pratade vi alltid engelska med varandra. Det var enklast så. 

Saras perspektiv:
Jag knappade in Facebook på internet söksidan och kom snart upp på Facebook's startsida. Snabbt loggade jag in och såg att jag hade fem nya händelser, tre "knuffar", alltså pokes och en ny vänförfrågning. Jag kollade först pokes'n och märkte att de va två äldre killar från skolan jag och Erica sökt till. Emma skulle ha ett sabbat år medans jag och Erica körde på direkt efter sommaren. Jag flinade och puffade tillbaka. Sedan kollade jag på händelserna, besvarade de jag kunde eller gillade bara det. Efter kollade jag runt på startsidan innan jag tittade på vänförfrågningarna. Jag drog häpet för andan när jag såg vems namn som lös där högst upp. Hur vågade han? Äckel. Efter allt som har hänt. Fyfan vad jag bara kände för att slå något. 
- Vad är det?
Rösten fick mig att rycka till och jag mötte Ericas blick. Hon reste sig upp och gick mot mig. Snabbt tryckte jag på logga ut och smällde ner datorn. 
- Inget, svarade jag. 
- Du gråter ju, mumlade Erica och vandrade med blicken på mig och sedan ner på datorn och tillbaka upp igen. 
Jag kände med handen på kinden och märkte att hon hade rätt. 
- Det är inget, försökte jag. 
- Jo berätta för mig. Jag trodde vi var bästavänner! 
- Vi är det. Jag bara.. Jag läste något sorgligt på Facebook! 
Hon tittade på mig. 
- Okej, om du säger det så, sa hon men verkade inte riktigt tro på det.
Hon gick ändå och satte sig vid skrivbordet igen. Jag la datorn försiktig bredvid mig innan jag la mig rak lång på sängen och stödde huvudet i händerna. 
- Har du tänkt på vilken sång? Frågade jag. 
- Det vet du att jag har.
- Vilken? 
- Jag vet inte, suckade hon. 
- Vi kommer hitta en bra, sa jag och drog upp datorn och loggade in på Facebook igen. 
 - Vad gör du? 
- Du får se, sa jag och skrattade. 

Ericas perspektiv:
Hon knappade snabbt in några saker på datorn och de tog några minuter innan hon slutligen öppnade munnen igen för att tala. 
- Då var låtvalet fixat. Dags att börja träna, sa hon och log. 
Jag ställde mig upp och gick fram till Sara i sängen och satte mig bredvid henne och läste igenom låtvalet. Jag kramade om Sara från sidan och vi började skratta. 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––
För er som inte fattar år det alltså studenten de tar men skriver det som examen för jag tror att de kallar det så. To graduate betyder ta examen så ja, jag skriver examen. Men men. Kommentera på så kommer kapitel nio snart 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla bra!! Mrr

2013-10-06 @ 18:12:20
Postat av: Anonym

När kommer kapitel nio? Grymt bra!

2013-10-06 @ 18:12:45
Postat av: Nikki

Okej så vi fattar att Erica kommer få Niall, Emma och Sara kommer gå någon också. Men då finns de två pojkar lediga. Eller? Jag vill va med en kille

Svar: De är redan upptagna.
ffonedirections.blogg.se

2013-10-06 @ 18:13:53
Postat av: Anonym

När kommer kapitel nio? Grymt bra!

2013-10-06 @ 18:13:59
Postat av: Anonym

Så jävla bra!! Mrr

2013-10-06 @ 18:14:03



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback