Loved You First - Chapter 17

En mörk röst presenterade mig och med darrande steg gick jag ut på scenen. Vad var skillnaden, kanske ni tänker. Jo skillnaden är att jag, i min skola, sjöng för kanske femtio-hindra personer, men här var det över tusen personer. Jag tog ett djupt andetag och blundade innan jag ställde mig framför stativet med mikrofonen i. Mina tankar vandrade över till Rashida och Niall. Hur vi som barn alltid brukade rida och sjunga samtidigt. Jag blev alltid lugn och lycklig av det minnet. Jag öppnade ögonen och möttes av massa tjejers ögon. Jag såg inget annat än nyfikenhet i deras ögon. Musiken började spelas och jag började sjunga. 

Baby get on the floor come on shake it with me
So far, we're not coming down
Baby get on the floor
`Cause I know you believe
We've come too far to turn back now
Too far too-too-too far
(Too far) 
Too far too-too-too far

Jag kastade en blick på Niall som stod bakom scenen och tittade på mig. Han log uppmuntrande och rörde sig i takt till musiken. 

Don't want to think about yesterday
Or the times that slipped away
Or the things that people say
Cause I'm just living my life
And I can have anything if I choose it
And I'm ready and willin to prove it
Ooh, I like the way you move it

Jag log stort åt honom innan jag kände hur nerverna började släppa och jag kände lyckan rusa upp i kroppen. Jag började slappna av och rörde mig också i takt till musiken. Jag tog av mikrofonen från stativet och rörde mig över scenen med mikrofonen i handen. 

So lets get down tonight.
C`mon and show me what you've got
Keep it moving please dont stop
Don't wanna worry `bout tomorrow 
All we've got is here and now

Baby get on the floor come on shake it with me
So far, we're not coming down
Baby get on the floor
`Cause I know you believe
We've come too far to turn back now
Too far too-too-too far
(Too far) 
Too far too-too-too far

När jag var klar med låten, klappade alla händerna och jag log stort. Publiken visslade och skrek och klappade hårt med händerna. Jag log stort och kunde inte förstå känslan. Det här var det bästa som hänt mig. Jag sjöng tre låtar till + "Hold Your Dream", som jag till och med presenterade. Sedan tackade jag publiken och gick av scenen. Jag öppnade dörren till rummet vi chillat i innan och fick syn på pojkarna. Niall reste på sig så fort han fick syn på mig och log stort. Jag sprang fram mot honom och hoppade upp på mig. Skratt hördes i rummet. Inget jag brydde mig om. Jag var så lycklig och stolt och jag behövde dela det med min bästavän i hela världen. Jag hoppade ner och mötte hans busiga och lika lyckliga ögon. 
- I'm so proud, sa han. 
Jag skrattade till och kramade om honom igen. Harry kom fram till oss och drog in mig i en varm kram. 
- I told you so. You were so good out there. We are so proud, sa han med mjuk röst. 
Jag smälte sakta. 
- Thank you Harry. 
Plötsligt kände jag tre par armar runt mig och jag skrek av skratt. Det kittlades. Killarna överröste med gratulationer och berömmelse och jag tackade. 
 - Guys. It's your turn now. 
Vi tittade chockat på varandra innan jag log stort mot killarna. 
- Good luck boys! 
- Thank you Eri, sa pojkarna innan de sprang ut på scenen. 
Jag log och gick mot scenen, alltså att jag stod bakom kulisserna och bara tittade. De var så sjukt bra och jag var stolt över de också. 
---------------------------------------------------------------
Kapitel 17 ute nudå. Jag vill ha minst två kommentarer och så fort jag har fått två kommentarer så kommer kapitel 18 ut:)
xx

Kommentarer
Postat av: Erica

Love love love😍😍

2013-10-29 @ 00:18:02
URL: http://onednooveller.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback