Loved You First - Chapter 1

Jag vaknade med en suck av väckarklockans irriterande ljud. Snabbt hoppade jag ur sängen, vilket resulterade att jag blev alldeles yr och det svartnade i ögonen på mig. Typiskt att jag alltid skulle resa på mig snabbt när jag nyligen vaknat. Jag suckade och tog snabbt tag  i fönsterbrädan för att inte ramla. När jag återfått min syn och balans, tittade jag ut genom fönstret för att se vad det var för vädret. Ganska varmt, såg det ut att vara. Vår väder, var det i varje fall. Jag vände mig om och gick mot min garderob. Jag vet inte hur länge jag har velat ha en WIC, just för att det är så mycket lättare att hitta allt och just för att jag har så mycket kläder. Jag drog fram en lång kjol och en tub topp innan jag drog på mig kläderna och skådade mig själv i spegeln. Jag satte på mig halsbandet jag fått utav Niall och sedan satte jag en ring på min högra hand, på ringfingret. Jag skådade mig själv upp och ner några gånger. Jag hade blont, gyllene liknande hår som sträckte mig strax under nyckelbenen. Jag skulle slinga det idag efter skolan, var det bestämt sen ett tag tillbaka. Jag har en ganska normal näsa och mun i storlek. Också har jag smilgropar, den högra tydligare än den vänstra, vilket många tycker är väldigt charmigt. Jag slängde en blick på klockan innan jag skyndade mig ut ur mitt rum. Snabbt drog jag på mig mina ballerina skor, tog mina bilnycklar, väska samt jacka innan jag sprang ut. Jag satte mig snabbt i bilen och körde ut. 
 
 
(Ericas outfit)
 
Som vanligt var det halvfullt på parkeringen när jag kom fram. Jag parkerade bilen på min vanliga parkeringsplats innan jag stängde av motorn och öppnade dörren, klev ur, stängde och låste och gick iväg in mot skolan med snabba steg. Jag gick mot mitt skåp, låste upp och la in min väska och drog ut engelska böckerna. 
- Erica! 
Jag vände mig om och log mot min bästakompis som skyndade sig fram mot mig. 
- Hi, log jag. 
Vi satte av, sida vid sida, till engelska lektionen. Hon började snabbt prata om killen Austin, som hon haft en crush på hur länge som helst, som hade bjudit ut henne på middag. Jag fnittrade och lyssnade på när hon berättade på om hur gullig han varit när han frågat henne. Snart nådde vi salen och snabbt smet vi in och satte oss på mitten raden. 
 
Mr Fields började prata på om Shakespeare. Till en början lyssnade jag faktiskt, men såfort min mobil vibrerade och jag såg vem det var som hade smsat mig slutade jag att lyssna helt. Mitt hjärta tog ett glädjeskutt och började banka i 180, ett litet leende spred sig på mina läppar. 
 
From "Baby Nandos" 10.10
Hi there bestfriend. I get home tomorrow night and I 'd love to meet you, because it 's been a while since last time. xx Nialler
 
Jag log stort och svarade snabbt på smset innan jag gömde undan mobilen. Strax efter det att jag gömt mobilen vände sig Mr Fields om och tittade surt på mig. Jag log vagt mot honom innan jag började anteckna det som stod skrivet på tavlan. En lapp hamnade framför mig. 
"Who texted you? Was it Niall? You looked so happy ;)" 
Jag flinade och vände mig om mot Emma och nickade kort. Ett stort leende spred sig på hennes läppar. 
 
Efter engelskan, hade jag matte och samhälle kvar innan jag slutade. Matten gick väldigt segt men ändå snabbt. Vips var dagen slut och jag och Emma satte kurs mot min bil. Snabbt satte vi oss ner och jag körde ut från skolans område ner till centrum där stans bästa frisör låg. Emma bodde väldigt nära så vi sa hejdå och sedan satte hon kurs iväg hemåt. Jag parkerade bilen och gick snabbt in till salongen. Jag gick fram till disken och berättade vem jag var samtidigt som jag berättade vad jag skulle göra. Min frisör kom ut till mig och kindpussade mig tre gånger innan han bad mig sätta mig ner i stolen. 
 
Jag tittade mig i spegeln och log. Det blev bra! Det VAR bra! Jag var blond nu men med massa olika färger i slingorna, guldfärgad hade mitt hår alltid varit. Jag log och tackade Bobby, kindpussade honom tre gånger innan jag gick till disken och betalade. 
 
Jag satte mig vid köksbordet och åt min macka i tysthet, när min lillasyster kom ut i köket. 
- Ska inte du va i stallet? 
Jag hade egentligen inte kort stubin, det bara blev så när jag pratade med henne. Jag suckade. 
- Jo, men jag ska inte dit förrns ikväll, sa jag och försökte låta lugn. 
- Det är kväll! Sa hon. 
- Men käften! Jag går när jag går. Gå och studera så du kan bli smartare för det behöver du, så hjärndöd som du är, fräste jag. 
- Mamma! Tjöt hon. 
- Snorunge, suckade jag trött. 
Jag reste mig upp och ställde in tallriken i diskmaskinen innan jag gick förbi min lillasyster in till mitt rum. Dörren for upp och jag snurrade irriterat runt för att se vem som hade stört mig. 
- Erica! Varför bråkar ni alltid? Suckade mamma trött. 
- Vadå bråkar? Jag har inte sagt något, du vet att hon alltid försöker sätta dit mig fast jag inte gjort något, sa jag. 
Ja, jag körde på den taktiken för att slippa skit. Mamma gick alltid på det, nickade och gick ut för att skälla på min syster. Jag satte snabbt på mig ridkläderna samtidigt som jag satt och funderade. Jag undrar hur det hade varit om jag bodde i kvar I Sverige. Pappa fick nämligen jobb här i Irland när jag var sex år, så då flyttade vi upp hit och jag började på simning igen eftersom jag simmat sen jag var fyra. Där träffade jag alltid på en kille som var mycket blygare en alla andra men definitivt mycket snällare. Niall. Vi blev snabbt kompisar och gjorde sällskap till simningen och började på teater, sång och dans tillsammans. Vi tillbringade tid hela tiden tillsammans. Förutom när vi gick i skolan. Han gick på en pojk skola (musikalisk) och jag gick på en "blandad" skola för musikaliska talanger. Vi brukade sjunga mycket tillsammans efter skolan, skillnaden var bara att han vågade söka in till x-factor medan jag inte gjorde de. Jag suckade till. Lyckligt. Det var riktigt tur att pappa fick jobb här uppe i Irland, annars skulle jag aldrig ha fått träffa Niall och det vore en skam. Jag kastade en blick på klockan och tog med allt tillbehör innan jag gick ut ur huset, satte mig i bilen och åkte iväg till stallet. 
 
Jag har ingen egen häst men rider en gång i veckan på ridskola och har en sköthäst som heter Rashida. Så jag tillbringar en hel del tid i stallet. Jag sprang fram till den stora "ängen" och fick snart syn på Rashida. 
 
Rashida var den finaste hästen någonsin! 
 
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Då var första kapitlet ute! Kommentera gärna vad ni tycker. xx

Kommentarer
Postat av: Erica

Underbart!<3

2013-09-02 @ 16:08:46
URL: http://onednooveller.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback