Loved You First - Chapter 2

Jag satte mig snabbt upp i sängen och tittade mig omkring. Tur att det bara var en dröm. Jag kastade en blick på klockan och såg att det var en timmekvar tills att väckarklockan skulle ringa. En suck for ur mig och jag stängde av väckarklockan innan jag reste på mig och gick in mot badrummet där jag satte på kranen till badkaret och höjde värmen. Jag visste att jag ändå inte kunde somna om. Jag hade somnat väldigt tidigt dagen innan, nästan såfort jag kom hem från stallet. Jag la i lite badbomber i vattnet och tog sedan fram lite ljus som jag satte på badkaret och tände de innan jag klädde av mig och sjönk ner i det varma sköna vattnet. 
 
Där satt jag ett tag och bara slappnade av och tänkte på hur kul det skulle bli när Niall kom. Jag tog upp min telefon och gick in på min spotify lista och tryckte mig in på DNA-Little Mix och lät låtarna spelas efter varandra. 
 
En timme senare när jag var på sista låten av min spotify lista bestämde jag mig för att duscha av kroppen och tvätta håret och sen upp och ära frukost och sen börja fixa mig. 
Det var precis det jag gjorde. 
 
En timme senare stod jag redo för att åka till skolan. Jag hade på mig ett par rosa byxor med ett turkost linne över. Beige klocka, beige väska, turkost halsband och beiga ballerinaskor. Jag log nöjt ner mot min outfit som faktiskt såg skit bra ut. Jag såg inte ut som alla andra tjejer i min skola. Min kropp såg inte ut som Victoria Secret modellerna, men jag var inte Biggest Loser tjock.  Jag var medel, jag hade kurvor, lite mullig men hade en hel del muskler eftersom jag tränar en hel del. Jag var nöjd med min kroppsform, vilket alltid är bra. Jag tittade på tjejen i spegeln en gång till och ett leende satt sig fint på läpparna så att smilegroparna syndes. 
 
(Ericas Outfit)
 
Jag tog bilnycklarna i handen och for sedan ut mot bilen. Nyckeln for i och bilen startades. En snabb blick kastade jag på klockan när jag kände mobilen vibrera. Jag drog upp telefonen och såg att de var ett sms från Emma, en utav mina bästa vänner. 
From "Älsklingen😍🐻"
Bussarna åker inte. Skjuts? xx
 
Till "Älsklingen 😍🐻"
Är där om tio. xx
 
Emma var också svensk, men hon hade aldrig bott eller varit i Sverige. Hennes föräldrar var svenskar men flyttade hit för att plugga och då träffades de och blev kära och gifte sig, sen kom Emma. Likaså med Saras föräldrar, min andra bästavän. Emma och Saras föräldrar hade känt varandra länge. Men både Emma och Sara kunde svenska, så vi pratade svenska ibland när vi ville att ingen annan skulle förstå.  Jag körde ut och ner till centrum, där jag såg både Sara och Emma. Sara hoppade in på förstasidan medan Emma satte sig i baksätet. 
 
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
 Förlåt för kort del. Men tog bara en liten paus i pluggandet, måste fotsätta nu. Har "prov" på torsdag och semenarium på en bok vi läser så måste hinna läsa ut och plugga in allt. Hur som helst. Kapitel 3 kommer förmodligen på torsdag eller efter. Kommentera för mer, :* xx

Kommentarer
Postat av: Erica

Vet inte hur du lyckas men du förklarar mig verkligen på preciiis det sättet som jag är haha:) löve it!

2013-09-03 @ 22:13:32
URL: http://onednooveller.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback