Loved you first - Chapter 3

Jag tittade mig i spegeln igen och log lite halvt. Klockan var fem och jag hade inte fått något meddelande från Niall än. Bara från Emma och Sara som frågat efter läxorna. Jag suckade och satte mig på sängen och drog fram min Mac book. Skrev snabbt in mitt lösenord. Tryckte mig in på spotify och satte på Give me love - Ed Sheeran. Lät volymen vara på två pluppar och drog sedan fram mitt plugg. Jag har en uppsats som jag va tvungen att skriva för hand för att min lärare var helt efterbliven. Jag skulle skriva en film recension. Filmen hade vi sett på lektionstid i skolan och det skulle vara fem sidor lång. Efterbliven much? Ja, ni fattar ju. Jag satte snabbt igång med skrivandet, berättade lite om huvudpersonerna och om vad filmen handlade om när jag hörde en underbar stämma. Jag tittade snabbt upp. För snabbt. Jag kände tårarna bränna i ögonen, reste mig snabbt upp och sprang mot honom och kasta mig i hans famn. Hans vackra skratt klingade i mina ögon. 
- I have missed you so much baby nandos! 
Han skrattade till av valet av smeknamn och kramade om mig sedan hårdare. 
- I've missed you to, love. 
Det pirrade till i magen när han sa "love". Det gjorde det alltid när han sa sånt som "love", "darling", "honey", "babe", "baby" osv, men det var ju inget jag kunde säga till Niall. Det skulle förstöra hela våran vänskap. Jag suckade lyckligt och drog mig sedan ur hans famn för att titta på hans vackra ansikte. Han log stort mot mig och han perfekt vita tänder visades mot mig.   
- How did you get in? Frågade jag dumt. 
- Your mom let me in, skrattade han. 
Jag nickade och log när jag plötsligt kom på att vi var ensamma hemma. Jag rynkade pannan och tittade upp på Niall, då han var lite längre än mig. 
- Nobody's home. 
Han fnissade till och drog upp en liten silvrig nyckel. Det tog ett tag innan jag insåg att det var en extra nyckel hit.  
- You keept it! 
- Of course Erica, sa Niall och blev sedan lite seriöst innan han brast ut i ett skratt. 
Jag instämde i skrattet och hoppade sedan in i hans famn igen och kramade honom. Han skrattade och kysste mig på hjässan och återigen flög fjärilarna runt. Jag drog mig snabbt ur hans famn som om jag bränt mig någonstans. Hans förvirrade blick brändes på min hud. Jag klistrade fast ett leende på läpparna och tog tag i hans tröjarm och drog ner honom till köket. Han förstod genast min tanke. Vi skulle baka! Ur kylskåpet tog vi ingredienser och ur skåpen tog vi redskap. Vi skulle baka kladdkaka.
Niall la i smör och socker i skålen när jag drog åt mig skålen och la i resten av ingridienserna. Jag tittade på Niall försiktigt och såg att han säg rätt så trumpen ut. Ett litet leende smög sig över mina läppar. Precis när jag skulle hälla i mjölen i skålen så puttade Niall till mig så jag fick all mjöl över mig. Jag tittade chockat på honom och sedan ner på mig själv. Jag var helt vit, täckt av mjöl. Någonstans nära mig hörde jag Niall skratta högt. Jag tittade upp och mötte hans blåa vackra ögon som man kunde titta in i, i flera timmar. Tillslut fick jag tillbaka talförmågan. 
- Oh no, you didn't, utbrast jag. 
- Oh yes, I did, fick Niall fram mellan skrattet. 
Jag log mot honom och tog en handfull mjöl och gick med snabba steg mot honom och geggade ner det i hans perfekt stylade hår. Han tystnade och jag fnissade till. 
- Erica! Utbrast han. 
Jag skrattade högt innan jag sprang mot mjölpåsen för att kasta mer på honom. Och mjölkriget var igång. 
 
Det sämsta med mjölkrig var att man var tvungen att städa upp efter sig. Mamma skulle slå ihjäl mig om hon fick syn på röran och Jessica, min lillasyster, skulle älska det. Jag log halvt mot Niall där vi stod i köket och städade. Han skrattade och började sedan berätta om en konsert någonstans som hade flippat totalt. Jag skrattade åt hans historia. Eftersom ett fan hade slängt en sko upp på scen och den hade träffat Harry så han nästan svimmat. Jag skrattade så mycket att tårarna nästan rann ner för kinderna. 
 
När vi städat klart tog vi ut kakan ur ugnen. Vi la över kladdkakan på ett fat och tog med oss bestick innan vi gick upp till mitt rum satte oss i sängen och bestämde oss för att kolla film. Jag lyckades till och med tvinga Niall att se en shoppaholics bekännelse. Jag vet att han egentligen tycker den är lika bra som jag gör, men han är ju kille så att säga nej till tjejfilmer är ju hans grej. Lol. Filmen började och vi beslutade oss för att börja äta. Jag tog en bit och stoppade den i munnen innan jag äcklat rynkade på näsan. 
- What? 
- Taste it! It taste like.. It tastes bad Nialler. 
Han flinade och tog en bit av kakan innan även han rynkade försiktigt på näsan. En skamsen blick for över honom och jag lyfte på ögonbrynet åt honom. 
- I think I might have mixed in salt instead of sugar. 
Jag vet inte varför men jag såg situationen väldigt rolig och började genast skratta. Han instämde i skrattet. 
- Come on. Lets do some popcorn instead, sa jag och reste på mig. 
Niall gick glatt efter mig ner till köket. Jag höll upp en hand som i stopp/stanna. 
- I think I should do this. You can sit over there, skrattade jag. 
- Oh come on! Klagade han men ett leende gömde sig ändå bakom hans allvarliga sårade min. 
Jag log mot honom innan jag drog fram en popcorn påse och la den i mikron. När det var klart, hällde jag ner allt i en skål som jag bar upp till mitt rum med Niall hack i häl. Efter texterna rullade när vi kom in i rummet. Jag tittade på Niall. 
- You were supposed to paus it. 
- No you were, sa han. 
Vi skrattade och spolade sedan tillbaka till början innan vi började med ätandet. 
 
- Are you staying the night over? Frågade jag sömning men ändå hoppfullt. 
Han log stort mot mig och nickade. Jag log ett trött men lyckligt leende innan vi la oss ner i sängen och jag somnade lyckligt med Nialls armar runt mig. 
------------------------------------------------------------
förlåt för seg upptadering. Har inte mått så bra så prioriterade min hälsa före. Men här har ni kapitel tre. Hope you like it. xx

Kommentarer
Postat av: Erica

HAHAHAHAHHAHAHA äta med NÄSAN! :D

Älska detta kapitlet och slutet jag ba naaaaw, satte största leende på mina läppar 😍😍

Svar: HAHAHAHAHA SCH!

Hihi åh, din kommentar fick mig att le ☺😘
ffonedirections.blogg.se

2013-09-14 @ 22:42:38
URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: Matilda

Asbra!!! Hoppas du mår bättre nu då

2013-09-15 @ 14:16:40
URL: http://mardner.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback