Loved You First - Chapter 4

Jag vaknade upp av att Niall reste sig upp och bytte om. Han hade precis tagit av sig sin tröja och det var en vacker syn. Sluta nu, Erica! Han är din bästavän. Du kan inte.. Du får inte tänka så om honom. Han satte på sig sin T-shirt. 
- Going somewhere? Frågade jag. 
Han vände sig snabbt om och log ett litet leende. 
- Yes, I'm gonna eat breakfast with my family today, sa han och log lyckligt. 
- You want to come? Frågade han sedan. 
- No no. You need some time with your family. 
Han tog några steg mot sängen jag satt i, lutade sig fram och pratade men en hörbar viskning som fick håret på kroppen att resa sig. 
- You are a part of my family. You are like my sister. 
Mitt hjärta gick sönder i tusen bitar. Ja, där fick jag mitt svar svart på vitt. Jag var bara som hans syster. Erica, get over it. Find someone new. Men det är just det. Ingen kan vara ny eller liks bra som Niall. Jag suckade tyst. 
- When do you fly back to London? Frågade jag. 
- Tomorrow night.
- What? 
Chocken rann över mig. 
- I was going to tell you yesterday but you.. We had a great time and I didn't want to ruin it. 
- No I get it, suckade jag, see you tomorrow then? Before you leave. 
- Definitely, log han innan han lutade sig närmare mig. 
Gav mig en mjuk kyss på pannan, vände sig om och gick. Jag suckade och la mig trött ner i sängen igen. Jaha, what to do now? Jag tog upp telefonen och klickade mig in på min, Sara och Emmas gruppchatt. Snabbt knappade jag in frågan har ni lust att ses idag. Och fick två "yes" svar tillbaka. Jag kollade klockan och sedan frågade jag "när, var & hur", klockan tolv tyckte de skulle vara bra. Jag suckade. Klockan var bara 9, jag låg kvar i sängen och "vilade" till klockan 10.30, innan jag reste mig upp och gick till badrummet där jag lät varm vattnet rinna i badkaret, la i två badbomber och tände ljus. Jag satte på "Little thing - 1D" och klädde av mig alla kläder och la mig i det varma vattnen. Sedan la jag en ansiktsmask på ansiktet med två gurkor på ögonen. 
 
 
När tio andra låtar efter Little Things bestämde jag mig för att de var nog. Så jag tog bort gurkorna, sköljde av ansiktet och började tvätta håret. När jag var klar med allt det så torkade jag håret och virade en handduk runt kroppen och gick in mot mitt rum där jag satte mig på golvet för att göra en manikyr och pedikyr. 
 
 
 Jag kastade en blick på klockan och såg att hon var 11.35. Stressen kom rinnande över mig och jag reste mig snabbt upp för att börja fixa mig. Jag satte på mig ett par jeans shorts och en blus som jag stoppade in, innan jag snabbt plattade igenom mitt hår, satte på mig lite accessoarer och tog viktiga saker som pengar, mobil och nycklar. Jag hoppade i mina sandaler och hoppade in i bilen. Inom fem minuter var jag i centrum, även kallat stan. Jag parkerade bilen och gick in till vårt favorit kafeteria som heter Bellas, såg tjejerna sitta på fönsterplatsen. Gick fram till kvinnan i kassan och bad om en latte, fick den och gick och satte mig hos tjejerna. 
 
 Jag satte mig ned bredvid de i båset och de hoppade på mig om frågor om min och Nialls myskväll. Jag berättade allt och tjejerna mm:ade och aww:ade. 
- Jag önska jag hade en sådan killkompis, mumlade Emma. 
- Tycker du om honom? Frågade Sara. 
 - Well yeah. Han är min bästavän! 
- Du vet hur jag menar. 
Det blir tyst och tjejena tittade undrande på mig. 
- Nej, sa jag tillslut. 
Emma och Sara tittade på varandra och sedan på mig. 
 - You can't fool us Erica, sa Sara. 
- Du kanske kan lura dig själv, men inte oss. 
- Kan vi snälla sluta prata om det här? 
Återigen växlade de blickar innan de slutligen nickade. Vi började prata på om sommaren. Det var en månad kvar och vi var så taggade som man kunde bli. 
 
Mot kvällen satte jag på mig mina ridkläder och åkte till stallet där jag fixade till Rashida, innan jag tog ut henne. Vi galopperade igenom skogen medans jag bara tänkte på allt och inget. Rensade tankarna lite. Det behövdes verkligen. Jag vet inte hur länge vi var ute och bara va. När jag var med Rashida och red så fanns det inget annat. Det var som om inget i världen kunde hindra mig. Hon gav mig hopp och styrka. Jag brukade alltid komma ut hit när jag mådde dåligt, det fick mig alltid att känna mig bättre. Jag ledde Rashida in mot sin box samtidigt som jag tog av transen och sadeln. När jag var klar tog jag mina saker och gick till bilen. 
 
- Vart var du? Hörde jag min mamma gasta såfort jag kom in i huset. 
- I stallet, sa jag trött. 
- Vet du hur mycket klockan är? 
- Mycket, antar jag, sa jag samtidigt som jag drog av mig stövlarna och gick in i badrummet. Jag tog av mig alla kläder och hoppade in i badkaret, tvättade min kropp snabbt innan jag hoppade ur. Tog en handduk och virade runt min kropp. Sedan började jag gå mot mitt rum. 
- Hi. 
Rösten kom från ingenstans, vilket fick mig att båda rycka och skrika till av både chock och rädsla. Jag vände mig om och fick syn på Niall som satt där på sängkanten. Han log stort mot mig och jag himlade med ögonen. Jag grabbade tag i trosor, bh och sovkläder innan jag fort sprang tillbaka till badrummet och bytte om. Niall var, så klart, kvar när jag kom tillbaka och vi bestämde oss för att kolla på film. 

Kommentarer
Postat av: Matilda

ASBRA!!!!!!

2013-09-16 @ 15:33:03
URL: http://mardner.blogg.se



Ditt fina namn:
Klicka så sparar jag ditt namn till nästa gång :)

Din e-postadress: (..ser bara jag)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback